Pegasus to 8-bitowy klon konsoli do gier Famicom/Nintendo Entertainment System. Był moją drugą w życiu konsolą. Był to ni mniej ni więcej a popularny (jeden spośród wielu) Pegasus "IQ-502" (na zdjęciu).
Parametry
- procesor: 8-bitowy typu MOS 6502 1,79 Mhz,
- układ graficzny: 5,37 Mhz,
- paleta 64 kolorów (maks. 25 wyświetlanych równocześnie),
- dźwięk: 5-kanałowy mono – 1 kanał szumów, 1 PCM i 3 dźwiękowe,
- nośnik danych: kartridże (zob. niżej).
Do dziś można jeszcze spotkać na polskich targowiskach egzemplarze Pegasusa, sprzedawane zwykle pod nazwą „gier telewizyjnych”.
Gniazdo kartridżów w Pegasusie nie jest (bez adaptera) zgodne z kartridżami dla NES-a, gdyż konsola jest prawdopodobnie oparta na tzw. Famicomie pierwszym, japońskiej wersji NES-a o nieco innej budowie.
Część kartridżów do Pegasusa jest pirackimi kopiami gier produkowanymi głównie w Rosji i Chinach (są wśród nich podróbki gier z Sonikiem i innymi postaciami, które zostały zaprojektowane na konsole inne niż Famicom). W Polsce, poza bazarami, sprzedawano również legalne wersje gier w sklepach – dostępne na tę konsolę. Do takich tytułów zalicza się między innymi gra Micro Machines.
Zwykłe gry japońskie w większości przypadków uruchomią się, ponieważ Pegasus to konsola NTSC z wymuszonym 50 Hz oraz rozdzielczością PAL. W niektórych joypadach do Pegasusa oprócz standardowego D-pada i 2 przycisków istnieją dodatkowe dwa – powyżej przycisków B i A znajdują się przyciski oznaczone jako TURBO, nie ma ich w padach Famicom, zaś w przypadku NES-a była dostępna wersja joypada NES Advantage z takimi przyciskami. Niektóre joypady posiadają także gniazdo jack 3,5 mm służące do podłączenia słuchawek (działające tylko przy połączeniu z odpowiednią konsolą). Konsola jest zgodna z pistoletem świetlnym, lecz nie akceptuje innych akcesoriów.
Żródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Pegasus, Historia i autorzy, Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz